MNM motiveert jongeren om digitale kansen te grijpen

Let's get digital: op zaterdag 27 mei, live vanuit de Budafabriek in Kortrijk

Op zaterdag 27 mei staat jongerenzender MNM helemaal in het teken van de digitale revolutie. Die dag organiseren Digital Belgium, Proximus, VRT en MNM samen Let's get digital, een exclusieve showcase van alles waar 'digitaal' voor staat.

Op zaterdag 27 mei worden er op verschillende locaties in Vlaanderen en Brussel digitale masterclasses georganiseerd. MNM (i.s.m. HOWEST, stad Kortrijk en Designregio Kortrijk) zendt als een octopus live uit vanuit de Budafabriek in Kortrijk. De digitale tentakels staan verspreid over workshops in heel Vlaanderen, van Kortrijk tot Genk. De luisteraar krijgt van 13.00 tot 19.00 uur een idee waar Digital Belgium voor staat en hoe jongeren hun digitale kansen optimaal kunnen grijpen.

Karolien Debecker (MNM-dj):

"De afgelopen week heb ik Belgische jongeren op bezoek gehad die apps ontwikkelden, een virtual reality-bedrijfje uit de grond hebben gestampt, zichzelf hebben leren coderen, enzovoort. Technologie is ontzettend cool! Als meisjes zouden geloven dat ze hier even goed in kunnen zijn als jongens, dan ziet de toekomst er pas echt goed uit."

Masterclasses in heel Vlaanderen

Let's get digital staat voor exclusieve, digitale workshops voor jongeren. Elke masterclass focust op een ander domein binnen de digitale wereld. Reporters brengen de dag zelf ook verslag uit vanop de verschillende locaties. Een overzicht van de locaties vind je hier:

Antwerpen

Brussel

Limburg

Oost-Vlaanderen

Vlaams-Brabant

Let's get digital: op zaterdag 27 mei op MNM en via mnm.be.

MNM-Let_s-get-digital.pdf

PDF - 47 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over MNM

MNM is dé radiozender voor jongeren van de VRT. Het is een ontspannende hitpartner die de jonge mediagebruikers en hun leefwereld centraal stelt en van daaruit een relevant informatief aanbod brengt. MNM betrekt jongeren en moeilijker te bereiken doelgroepen actief bij de Vlaamse samenleving. De zender stimuleert hen om elkaar te ondersteunen in de complexe wereld en biedt daartoe een interactief platform op de radio en online met een sterke focus op participatie, gemeenschapsvorming en engagement.

Voor pers (opgelet: vragen van luisteraars worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Lisa Dupond
lisa.dupond@vrt.be

Voor luisteraars en surfers
Klantendienst VRT
 02 741 31 11
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Neem contact op met